marți, 18 decembrie 2007

Craciun Comercial

de Andreea Crăciun

Moș Crăciun nu e un sfânt, un discipol al lui Isus ori un mag, așa cum susțin unii oameni. Moș Crăciun nu există; el este doar un element al campaniilor publicitare. Un rol important în crearea mitului l-a avut pastorul american Clement Clark Moore, autor al unui poem scris în 1823, care îl prezenta pe Sfântul Nicolae ca pe un bătrânel simpatic, dolofan și zâmbitor care împarte cadouri din sania lui trasă de reni. Acest poem a fost tradus și publicat în toată lumea. Presa a știut să exploateze subiectul.

Crăciunul a devenit un eveniment folosit de om pentru a simți bucuria cadourilor. Este o sărbătoare căreia îi acordăm o mare importanță: pe lângă achiziționarea cadourilor, sunt cumpărăturile pentru masa festivă și pentru ținute noi; astfel invadăm magazinele și încercăm să profităm de cât mai multe oferte. Este perioda din an în care vânzările ating apogeul.

Deasemenea e perioada în care după un an istovitor de muncă ne gândim la vacanță,agentiile de turism ajutându-ne să alegem locul magic pentru a petrece Crăciunul.

Transmiterea mesajului Crăciunului de către colindători a căpătat o dublă conotație: cea religiosă și cea a răsplății materiale.

Toate aspectele acestei sărbători capătă din ce în ce mai mult un caracter comercial, pentru a împlini setea continuă de consum existentă în noi.

Oare doar la atât se limiteză Crăciunul?

Ce conotație îi vei da tu acestui Crăciun? Una comercială sau cea a nașterii Mântuitorului care a venit in lume pentru mine și pentru tine?

2 comentarii:

Anonim spunea...

f frumos,am inceput sa plang,chciar nue exista mos craciun?

Anonim spunea...

:), la una dintre televiziuni se spune ca Mos Craciun esti tu....